چگونگی علایم و درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند زمان پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری ویژه تابستان اعلام شد پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالباتی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کرونا با دانش‌آموزان استثنایی چه کرد؟ | ترک تحصیل ۴۲ دانش‌آموز استثنایی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۳۵۸۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کرونا با دانش‌آموزان استثنایی چه کرد؟ | ترک تحصیل ۴۲ دانش‌آموز استثنایی در خراسان رضوی
از مجموع دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در مجموع ۶۰ درصد دانش‌آموزان در فضای مجازی آموزش دیده‌اند که ۴۷۵۰ دانش‌آموز می‌شود.

جانقربان| شهرآرانیوز- با شیوع کرونا و اجبار به آموزش مجازی و غیرحضوری، بسیاری از دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شدند و به‌دلایل مختلف از جمله نبود دسترسی به اینترنت، ترک تحصیل کردند. دراین‌میان، دانش‌آموزان استثنایی به‌دلیل داشتن نیاز‌های خاص و وضعیت ویژه، سال تحصیلی سخت‌تری را گذراندند.


یکی از این دانش‌آموزان که امسال مقطع سوم ابتدایی را می‌گذراند، می‌گوید: فهمیدن درس‌ها برای من خیلی سخت است و، چون خانواده‌ام هم کم‌سوادند، نمی‌توانند کمکم کنند. اوایل سال سعی می‌کردم خودم را تا جایی که می‌توانم به کلاس برسانم، ولی الان دیگر نمی‌توانم و مجبورم ترک تحصیل کنم.


مادر یکی دیگر از بچه‌های کم‌توان ذهنی می‌گوید: فعلا که بچه را از درس منع کرده‌ایم تا هروقت کرونا تمام شد، دوباره به مدرسه برود. همین چند شکلی هم که یاد گرفت، به عشق معلمش بود، وگرنه واقعا برایش یادگرفتن سخت است و ما هم اصلا بلد نیستیم و حوصله‌اش را هم نداریم.


مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی درباره سال تحصیلی کرونایی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار می‌کند: امسال ۸۱۵۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کردند که با پیش‌بینی ما باید این تعداد ۸۵۰۰ تا ۸۶۰۰ نفر می‌بود، اما به‌دلیل شیوع کرونا و برگزارنشدن کلاس‌ها، بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس استثنایی ثبت‌نام نکردند.


دکتر مهدی قاسمی‌پور افزود: برگزارنشدن کلاس‌ها و از طرفی وجود بیماری‌های زمینه‌ای این بچه‌ها از دلایل ثبت‌نام‌نکردن بوده است. بسیاری از والدین صبر کرده‌اند که اگر سال آینده کلاس‌ها حضوری شد، ثبت‌نام کنند، زیرا آموزش حضوری برای بچه‌های با نیاز‌های خاص، تأثیرگذارتر از آموزش مجازی است.


وی گفت: از مجموع دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، در مجموع ۶۰ درصد دانش‌آموزان در فضای مجازی آموزش دیده‌اند که ۴۷۵۰ دانش‌آموز می‌شود.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد دانش‌آموزان نیز از بسته‌های یادگیری بهره برده‌اند که شامل ۱۹۳۸ دانش‌آموز است. همچنین ۲۸۵ دانش‌آموز، حدود ۳ درصد، ظرفیت از بستر‌های خانواده بهره برده‌اند.


مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۳ درصد دانش‌آموزان برابر ۳۳۰ نفر، از طریق رادیو و تلویزیون آموزش دیده‌اند و ۲ درصد دانش‌آموزان از روش خودخوان و خودآموز استفاده کرده‌اند. تعداد این دانش‌آموزان ۱۲۷ نفر بوده است که دارای هوش‌بر عادی هستند. همچنین درباره آموزش ۶ درصد دانش‌آموزان نیز هیچ داده‌ای ثبت نشده است که شامل ۶۱۹ دانش‌آموز استثنایی می‌شود.


قاسمی‌پور افزود: متأسفانه برپایه آمار ثبت‌شده در سامانه ثناد، امسال ۴۲ دانش‌آموز استثنایی ترک تحصیل کرده‌اند و ۹ دانش‌آموز به‌دلیل بیماری‌های مختلف به‌ویژه کرونا فوت کرده‌اند.


مدیرکل آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: استقبال‌نکردن خانواده از فضای مجازی، دسترسی‌نداشتن همه دانش‌آموزان به فضای مجازی و همچنین بی‌سوادی و کم‌سوادی والدین از جمله دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان بوده است.


وی با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند، گفت: در زمینه آموزش نیز می‌توانیم بگوییم که با افت تحصیلی روبه‌رو بوده‌ایم، اما از نظر تعداد صفحات آموزش داده شده، باتوجه‌به غیرحضوری‌بودن مدارس، کاهش وجود داشته است.


قاسمی‌پور درباره مناسب‌سازی نرم‌افزار شاد برای دانش‌آموزان نابینا نیز گفت: اوایل اسفندماه مشکل آموزش شاد برای دانش‌آموزان نابینا حل شد و پیش از آن نیز از بستر‌های دیگر برای آموزش استفاده می‌شد.
وی درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان در مقابل کرونا نیز اظهار کرد: با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره واکسیناسیون همه بچه‌ها مکاتبه شده است، اما اکنون بچه‌های اوتیسم طبق بخشنامه می‌توانند واکسینه شوند، زیرا در گروه‌های پرخطر قرار دارند.


گفتنی است اکنون ۴۰۰۶ دانش‌آموز استثنایی در مدارس مشهد تحصیل می‌کنند که ۱۶۷۷ نفر از آن‌ها دختر و ۲۳۲۹ نفر پسر هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->